Doprava od 70 € ZADARMO. Plátená taška ZADARMO k nákupu od 70 €.

Obchodné podmienky

Na stiahnutie:

Formulár o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku

1. Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a povinnosti spoločnosti CHEMOSVIT FIBROCHEM, s.r.o., sídlo: Štúrova 101, 059 21 Svit, IČO: 31 736 327, zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 38892/P, e-mail: info@prolenshop.sk a telefónne číslo: +421 908 740 359 alebo +421 905 902 234, ako obchodníka (ďalej len „predávajúci“) a každej osoby, ktorá nakupuje tovar za účelom osobnej spotreby a nie za účelom podnikania (ďalej len „kupujúci“), vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim (ďalej len „zmluvné strany“) prostredníctvom elektronického obchodu cez https://prolenshop.sk/ (t.j. zmluva uzavretá na diaľku) alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho (ďalej len „kúpna zmluva“).

1.2 Obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Pokiaľ nie je v kúpnej zmluve alebo v jej prílohách výslovne uvedené odchylné dojednanie alebo platnosť niektorých ustanovení týchto obchodných podmienok nie je kúpnou zmluvou alebo iným výslovným dojednaním medzi predávajúcim a kupujúcim vylúčená alebo inak modifikovaná, platia v ostatnom pre vzájomné vzťahy zmluvných strán tieto obchodné podmienky. 

1.3 Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim výslovne neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákona o ochrane spotrebiteľa“).

2. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

2.1 Kupujúci objednáva tovar vyplnením elektronického objednávkového formulára na internetovej stránke predávajúceho.

2.2 Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v elektronickom objednávkovom formulári (ďalej aj „objednávka“).

2.3 Vyplnený elektronický objednávkový formulár odošle kupujúci predávajúcemu, pričom objednávka sa považuje za odoslanú, ak bude doručená predávajúcemu a bude obsahovať všetky požadované údaje. Odoslaná objednávka sa považuje za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy. Po odoslaní bude objednávka spracovaná predávajúcim a na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim bude doručené potvrdenie predávajúceho o prijatí objednávky. Doručením potvrdenia o prijatí objednávky, ktoré predávajúci odošle kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim, sa kúpna zmluva považuje sa uzavretú.

2.4 Kupujúci odoslaním objednávky elektronicky predávajúcemu potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky predávajúceho prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí a že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.

2.5 Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie) si hradí kupujúci sám.

2.6 Kúpnu zmluvu môže uzavrieť len osoba staršia ako 18 rokov.

3. Spôsob dopravy

3.1 Ak nie je v kúpnej zmluve uvedené inak, spôsob dodania tovaru určuje kupujúci, ktorý je povinný predávajúcemu uhradiť náklady za zvolený spôsob dopravy.

3.2 O odoslaní tovaru sa predávajúci zaväzuje informovať kupujúceho na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim.

3.3 Odoslaním objednaného tovaru sa rozumie jeho odoslanie na adresu uvedenú kupujúcim v objednávke. Predávajúci si vyhradzuje právo pripočítať náklady na zaslanie tovaru kupujúcemu k sume objednávky podľa aktuálneho cenníka prepravcu.

3.4 V prípade požiadavky kupujúceho o zaslanie tovaru do zahraničia si predávajúci vyhradzuje právo pripočítať k cene dopravy náklady za dopravu do zahraničia, o ktorých vopred upovedomí kupujúceho.

4. Kúpna cena a spôsob platby

4.1 Kúpna cena, ktorú sa kupujúci zaväzuje zaplatiť predávajúcemu, pozostáva z cenu produktu, z nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. Predávajúci upozorňuje kupujúceho, že do kúpnej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred.

4.2 Predávajúci ponúka na výber z týchto spôsobov platby: platobnou kartou alebo na dobierku pri prevzatí tovaru od prepravcu.

4.3 Pri voľbe platby platobnou kartou cez internet bude kupujúci po dokončení objednávky presmerovaný na platobný server tretej strany (podľa výberu predávajúceho), kde vyplní potrebné platobné údaje. Po overení ich platnosti bude objednávka potvrdená a suma vo výške kúpnej ceny bude odpočítaná z účtu kupujúceho.

4.4 V prípade platby na dobierku si predávajúci vyhradzuje právo pripočítať náklady za vybavenie dobierky k sume objednávky podľa aktuálneho cenníka prepravcu.

4.5 Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty (ďalej len „DPH“), pokiaľ nie je pri cene vyslovene uvedené, že cena je uvedená bez DPH.

4.6 Predávajúci si vyhradzuje právo poskytovať kupujúcemu rôzne zľavy, akcie vzťahujúce sa na kúpnu cenu alebo jej jednotlivé časti (napr. doprava) pri splnení podmienok stanovených predávajúcim (napr. stanovená výška objednávky).

5. Práva a povinnosti vyplývajúce z uzatvorenej kúpnej zmluvy

5.1 Predávajúci je povinný odovzdať kupujúcemu objednaný tovar za dohodnutú cenu a kupujúci je povinný tovar prevziať a kúpnu cenu podľa bodu 4.1 predávajúcemu uhradiť.

5.2 V prípade porušenia podmienok kúpnej zmluvy alebo obchodných podmienok kupujúcim si predávajúci vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Kupujúcemu v takom prípade vzniká povinnosť uhradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s jeho objednávkou, najmä náklady na zaslanie tovaru, pokiaľ ho kupujúci neprevezme.

5.3 Kupujúci je povinný pri objednávke tovaru uviesť správne a pravdivé údaje. Údaje nevyhnutné pre uzatvorenie kúpnej zmluvy uvedené kupujúcim sú predávajúcim považované za správne.

5.4 Všetky oznámenia predávajúceho akýmkoľvek spôsobom súvisiace s objednávkou, resp. s kúpnou zmluvou, môžu byť kupujúcemu doručené na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim.

6. Dodanie tovaru

6.1 Dodacia doba

6.1.1 Predávajúci sa zaväzuje odoslať kupujúcemu tovar v najbližšom možnom termíne. Predávajúci sa zaväzuje  dodať tovar kupujúcemu do desiatich dní od pripísania kúpnej ceny za tovar na účet predávajúceho. V prípade platby na dobierku sa predávajúci zaväzuje dodať tovar kupujúcemu do desiatich dní odo dňa uzavretia zmluvy zmluvnými stranami. Dodacia doba, pokiaľ je pri tovare uvedená, má iba informatívny charakter a bude predávajúcim upresnená v prijatí objednávky.

6.1.2 Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené omeškaním zaslania alebo doručenia tovaru z akéhokoľvek dôvodu.

6.2 Preprava, doručenie a prevzatie tovaru

6.2.1 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k zakúpenému tovaru okamihom jeho  dodania. Okamihom dodania tovaru taktiež na kupujúceho prechádza nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci.

6.2.2 Predávajúci doručí kupujúcemu doklad o kúpe, v ktorom je uvedený dátum predaja, označenie výrobku (názov a množstvo výrobku), kúpna cena (s uvedením ceny jednotlivého výrobku a celková cena, ktorú kupujúci zaplatil) a údaje o predávajúcom (obchodné meno a sídlo predávajúceho), a to buď ako súčasť dodania tovaru alebo v elektronickej podobe na e-mail určený kupujúcim. Predávajúci zašle kupujúcemu na žiadosť daňový doklad v elektronickej podobe.

6.2.3 Kupujúci je povinný tovar pred prevzatím prezrieť.

6.2.4 Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád informovať predávajúceho. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený a nepoškodený.

6.2.5 Reklamáciu mechanického poškodenia tovaru, nezodpovedajúceho tovaru a pod., ktoré neboli zjavné pri prevzatí zásielky s tovarom od prepravcu, je kupujúci povinný uplatniť okamžite po ich zistení. Predávajúci nezodpovedá za poškodenie tovaru vzniknuté pri jeho preprave, ak kupujúci bezodkladne toto poškodenie neoznámi v súlade s ods. 6.2.3 až 6.2.5 týchto obchodných podmienok. 

6.2.6 V prípade, že je z dôvodu na strane kupujúceho nutné tovar doručiť opakovane alebo iným spôsobom než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

7.1 Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim

7.1.1 Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku (prostredníctvom internetového obchodu) alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má kupujúci právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

7.1.2 Ak kupujúci v zákonnej 14 dňovej lehote oznámi predávajúcemu v súlade s týmito obchodnými podmienkami, že od kúpnej zmluvy odstupuje, kúpna zmluva sa od začiatku zrušuje. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený v bode 7.1.18.

7.1.3 Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr v posledný deň lehoty odošle predávajúcemu oznámenie, že od kúpnej zmluvy odstupuje.

7.1.4 Pri pochybnostiach o doručení sa kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu pred uzatvorením zmluvy (obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania predávajúceho alebo osoby, v ktorej mene predávajúci koná) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) zákona o ochrane spotrebiteľa (adresu elektronickej pošty predávajúceho), alebo na inú adresu, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu.

7.1.5 Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote, zodpovedá kupujúci za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.

7.1.6 Kupujúci berie na vedomie, že nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je najmä (i) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru, ((ii) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, (iii) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov,   ak ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. spodná bielizeň, rúška a pod.), (iv) dodanie tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

7.1.7 Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný, vrátane všetkých jeho častí , príslušenstva a kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale a nepoužívaný. Tovar je potrebné zaslať na adresu sídla predávajúceho: Štúrova 101/802, 059 21 Svit alebo vrátiť osobne v prevádzkarni predávajúceho na adrese: SNP 142, 059 21 Svit alebo osobe poverenej predávajúcim.

7.1.8 Kupujúci je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa predchádzajúcich bodov, a ak kupujúci odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

7.1.9 Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy oprávnene, predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

7.1.10 Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa bodu 7.1.9. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak kupujúci neodstúpil od celej zmluvy. Predávajúci nemôže účtovať kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

7.1.11 Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.

7.1.12 Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 7.1.9 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

7.1.13 Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 7.1.9 rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa s kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

7.1.14 Pokiaľ kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy neoprávnene, a aj napriek tomu odošle tovar predávajúcemu, nebude tovar prijatý, prípadne bude na náklady kupujúceho odoslaný naspäť.

7.1.15 Predávajúci je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo pred tým, ako kupujúci odošle objednávku, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, kupujúcemu jasne a zrozumiteľne oznámiť poučenie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň poskytne kupujúcemu vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy uvedený v bode 7.1.18.

7.1.16 Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak predávajúci na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho dodal alebo poskytol viacero produktov.

7.1.17 Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a kupujúceho, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa bodu 7.1.1, sa zakazuje.

7.1.18 Predávajúci zverejnil na svojom webovom sídle vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy kupujúcim: Formulár o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku

7.2 Odstúpenie od kúpnej zmluvy predávajúcim 

7.2.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak nebude schopný objednaný tovar dodať za podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve, resp. ak objednaný tovar nebude môcť dodať z dôvodov nespočívajúcich na jeho strane vôbec. 

7.2.2 Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy tiež vtedy, ak dodávateľ objednaného tovaru predávajúcemu výrazne zmenil ceny, ak nastali výrazné zmeny cien prepravy tovaru, alebo ak predávajúci zistí, že tovar bol omylom ponúkaný za chybnú cenu a kupujúci neakceptoval príslušnú zmenu kúpnej zmluvy (zvýšenie ceny tovaru), či zvýšenie nákladov na prepravu.

7.2.3 Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nemá povinnosť s kupujúcim uzavrieť kúpnu zmluvu. Kupujúci ďalej berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej s kupujúcim, ktorý v niektorom z predchádzajúcich vzťahov týkajúcich sa záväzkov s predávajúcim porušil svoju povinnosť podstatným spôsobom.

7.2.4 Pokiaľ predávajúci odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho na e-mailovú adresu uvedenú kupujúcim a vrátiť kupujúcemu plnú kúpnu cenu tovaru, pokiaľ už bola uhradená.

8. Zodpovednosť za vady

8.1 Predávajúci je povinný dodať tovar v súlade s uzavretou kúpnou zmluvou t.j. v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami. Predaná vec (t.j. tovar) je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä (i) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve; (ii) je vhodná na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým predávajúci súhlasil; (iii) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“); (iv) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve;  (v) je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve; (vi) je dodaná s návodom na použitie, ako bolo vymedzené v zmluve. Predaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak (vii) je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované; (viii) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy; (ix) je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a (x) je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci.

8.2 Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami  alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.

8.3 Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec (tovar) v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby dvoch rokov od dodania veci, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.

8.4 Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

8.5 Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.

8.6 Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 8.5, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dvoch rokov od dodania veci. Kupujúci má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Kupujúci musí právo podľa predchádzajúcej vety tohto bodu uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

8.7 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

8.8 Kupujúci je oprávnený vytknúť vady tovaru prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla predávajúceho: Štúrova 101/802, 059 21 Svit. Kupujúci môže vytknúť vadu aj osobne v prevádzkarni predávajúceho na adrese: Štúrova 101/802, 059 21 Svit.

8.9 Pri vytknutí vady je kupujúci povinný predložiť doklad o zaplatení kúpnej ceny, opísať vadu a uviesť ako sa vada prejavuje.

8.10 Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Predávajúci vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

8.11 Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 nevzťahuje. Kupujúci musí právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

8.12 Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.

8.13 Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

8.14 Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 8.13 druhej vety.

8.15 Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (bod 8.10) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

8.16   Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe podľa bodu 8.12. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

8.17 Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

8.18 Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

8.19 Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa bodu 8.3 tohto článku.

8.20 Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1  Občianskeho zákonníka, ak 

  1. a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
  2. b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 8.16,
  3. c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 8.14,
  4. d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  5. e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  6. f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

8.21 Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 8.20 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. 

8.22 Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

8.23 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 8.20, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

8.24 Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

8.25 Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho.

8.26 Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

8.27 Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

8.28 Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

8.29 Ak je vada, za ktorú zodpovedá predávajúci, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci, predávajúci má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady kupujúcim podľa bodov 8.4 až 8.7.

9. Ochrana osobných údajov

9.1 Pri spracúvaní osobných údajov predávajúci postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

9.2 Podrobné informácie o tom, ako predávajúci zhromažďuje, spracúva a chráni osobné údaje kupujúcich sú upravené v ochrane osobných údajov na adrese https://prolenshop.sk/ochrana-osobnych-udajov/

10. Alternatívne riešenie sporov

10.1 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (emailom na info@prolenshop.sk) v prípade, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že obchodník porušil iné práva kupujúceho, ako spotrebiteľa. Ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety tohto bodu odpovedal zamietavo, alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 391/2015 Z. z.“). Subjekty ARS sú oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona 391/2015 Z. z.

10.2 Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK 

10.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť iba fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde vyčísliteľná hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

10.4 Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia. Informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov sú uvedené na webovom sídle: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

11. Záverečné ustanovenia

11.1 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 01.07.2024.

11.2 V prípade, že by niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok boli z akýchkoľvek dôvodov neplatné alebo neúčinné, nevyvoláva táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí obchodných podmienok alebo kúpnej zmluvy.

11.3 Predávajúci je oprávnený obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť, pričom sú však pre konkrétnu kúpnu zmluvu platné obchodné podmienky v znení účinnom ku dňu uzavretia danej kúpnej zmluvy.

11.4 Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, tak si zmluvné strany dojednávajú, že vzťah založený kúpnou zmluvou, ako aj všetky prípadne spory z neho vyplývajúce sa riadia právom Slovenskej republiky.

11.5 Orgánom dozoru na ochranu kupujúceho ako spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov, tel.: +421 51/7721 597.

11.6 Zmluvné strany sa dohodli, že na prejednanie akýchkoľvek sporov medzi predávajúcim a kupujúcim je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.

11.7 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy v rámci internetového obchodu.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz